Onlinehandel med kontormøbler skaber flere job

Onlinehandel med kontormøbler skaber flere job
Onlinehandel med kontormøbler skaber flere job

30 september, 2016

Job

De danske forbrugere handler flere og flere ting på internettet. Det er specielt handlen med brugte varer, for eksempel kontormøbler, der er steget markant de senere år. En af grundene til dette skyldes uden tvivl de mange muligheder, som forbrugerne har i dag for at handle ting på nettet. Og det er ikke bare de mange muligheder, der er tillokkende. Som verdenen hænger sammen i disse tider, er det internettet, der er platformen for alt. Specielt når det kommer til handel, køb og salg af forskellige ting og sager. Derfor er det uden tvivl også en udvikling, vi kun vil se gå en vej. Og det er fremad.

Nogle danskere er dog stadig i tvivl, når det kommer til at handle interiør eller brugte kontormøbler på nettet. Men det er der ingen grund til at være. I Danmark har man nemlig de samme rettigheder når man køber brugte varer, som man har, når man handler med nye varer som vi normalt kender det. Man skal dog være opmærksom, når man handler med private personer. Her er reglementet og forbrugerens rettigheder nemlig anderledes.

Flere job og uddannelser inden for online markedsføring

Den stigende onlinehandel har samtidig fået flere virksomheder til at styrke deres digitale kanaler. Det er særligt stillinger på online markedsføring indenfor SEO og Google Adwords, der udgør flest stillinger på jobportalerne. Med god grund. Mange starter idag deres customer journey i søgemaskinerne. Samtidig har onlinehandel har for længst overhalet det fysiske salg og skærpet konkurrencen om at vinde kundernes gunst på nettet. For virksomhederne handler dette blandt andet om, at tilbyde varer til den bedste pris og service, samtidig med at deres webshop fremstår brugervenlig. Sidstnævnte optimering er særlig vigtig for at få flere besøgende til rent faktisk at købe en vare.

Den stigende efterspørgsel på arbejdskraft har ligeledes skabt travlhed i uddannelsessektoren. Sagt på en anden måde, så har de mange digitale job inden for markedsføring fået flere unge til at uddanne sig inden for faget ifølge flere uddannelsesinstitutioner. Her er det særligt uddannelser inden for kommunikation, digitale medier, informationsvidenskab, søgemaskineoptimering (seo) og brugeradfærd (ux), der indgår som pensum på de mange studier. Det forventes at der i fremtiden vil blive dobbelt så mange uddannelser og job inden for online markedsføring, i takt med den igangværende digitalisering i Danmark og i udlandet.